SYNOLIS VA

SYNOLIS VA  je patentovaný sterilní gel obsahující novou unikátní kombinaci hyaluronové kyseliny a sorbitolu pro léčbu osteoartrózy velkých kloubů, zejména kolenního kloubu.
Swiss Technology
Charakteristika SYNOLIS VA je velmi podobná synoviální tekutině nacházející se ve zdravém těle. Je to jediný přípravek, kde je přidáním sorbitolu chráněna citlivá hyaluronová kyselina před rozkládáním, což umožňuje, aby vaše léčba přetrvávala déle než při využití jiných léčebných možností.
Pro koho je SYNOLIS VA určen a jak působí
Základní indikací je artróza I-IV stupně. Většina pacientů bude účinně zaléčena pouze jednou injekcí SYNOLIS VA a klinický efekt bude dále zvýrazněn podáním dalších injekcí v týdenních odstupech; zejména u pacientů se silnými až velmi silnými bolestmi.
Při osteoartróze se mění složení kloubní tekutiny. Její schopnost lubrikace a tlumení nárazů je podstatně snížena. Díky injekci SYNOLIS VA se poměry v kloubu vracejí zpět, blízko k jeho vlastnostem ve zdraví a kloub tak může opět plnit své funkce. V důsledku toho se pohyblivost kloubu zlepšuje, a to vede i ke zmírnění bolesti. Tím, že v kloubu je znovu kvalitní hyaluronová kyselina, je kloubní chrupavka opět chráněna a zmenšuje se opotřebení kloubu. Tělo je navíc stimulováno vytvářet opět svoji vlastní hyaluronovou kyselinu.
  –   Výrazná úleva od bolesti kloubů
  –   Rychlá úleva od bolesti  (více než 50% pacientů se cítí lépe již v prvním týdnu)
  –   Dlouhodobé působení  (83% pacientů se cítí významně lépe po 1 roce od aplikace)
Jakou úlohu má synoviální tekutina
Synoviální tekutinu nacházíme v kloubním prostoru, kde chrání chrupavky a kosti. Hyaluronová kyselina je její nejdůležitější součástí a působí zejména jako:
Kloubní mazivo: při pomalých pohybech (chůze, otáčení, ohýbání), je tekutina viskózní a pohybuje se zejména v celém kloubním prostoru, čímž chrání vrstvy chrupavky před vzájemným třením kloubních ploch.
Tlumič nárazů: při rychlých, nárazovitých pohybech (běhy, skoky) vytváří synoviální tekutina elastickou hmotu, která tlumí tvrdé dopady jako tlumič nárazů.
Artróza
Artróza, jinak taky osteoartróza, je chronické bolestivé onemocnění, které postihuje stále větší část populace. Jsou při ní poškozovány chrupavka i kost. Může se rozvinout v jakémkoliv kloubu, nejčastěji ovšem postihuje klouby zatěžované tělesnou váhou, především kolenní a kyčelní klouby. Jejím základním projevem je bolest a ztuhlost kloubů doprovázená různým stupněm omezení pohybu kloubu. Na vzniku osteoartrózy se významnou měrou podílí životní styl, bohatá a tučná strava, nedostatek kvalitního pohybu, nebo naopak nadměrná či jednostranná fyzická zátěž. S přibývajícím věkem výrazně roste i riziko jejího vzniku, ve věkové skupině nad 70 let jí trpí v různém stupni dokonce až 70 % populace.
zdravý kolenní kloub kolenní kloub postižený artrózou