Vybrané terapie

Vybraná léčba degenerativních a zánětlivých kloubních onemocnění

SYNOLIS VA  je patentovaný sterilní gel obsahující novou unikátní kombinaci hyaluronové kyseliny a sorbitolu pro léčbu osteoartrózy velkých kloubů, zejména kolenního kloubu.
Swiss Technology
Charakteristika SYNOLIS VA je velmi podobná synoviální tekutině nacházející se ve zdravém těle. Je to jediný přípravek, kde je přidáním sorbitolu chráněna citlivá hyaluronová kyselina před rozkládáním, což umožňuje, aby vaše léčba přetrvávala déle než při využití jiných léčebných možností.
Pro koho je SYNOLIS VA určen a jak působí
Základní indikací je artróza I-IV stupně. Většina pacientů bude účinně zaléčena pouze jednou injekcí SYNOLIS VA a klinický efekt bude dále zvýrazněn podáním dalších injekcí v týdenních odstupech; zejména u pacientů se silnými až velmi silnými bolestmi.
Při osteoartróze se mění složení kloubní tekutiny. Její schopnost lubrikace a tlumení nárazů je podstatně snížena. Díky injekci SYNOLIS VA se poměry v kloubu vracejí zpět, blízko k jeho vlastnostem ve zdraví a kloub tak může opět plnit své funkce. V důsledku toho se pohyblivost kloubu zlepšuje, a to vede i ke zmírnění bolesti. Tím, že v kloubu je znovu kvalitní hyaluronová kyselina, je kloubní chrupavka opět chráněna a zmenšuje se opotřebení kloubu. Tělo je navíc stimulováno vytvářet opět svoji vlastní hyaluronovou kyselinu.
  –   Výrazná úleva od bolesti kloubů
  –   Rychlá úleva od bolesti  (více než 50% pacientů se cítí lépe již v prvním týdnu)
  –   Dlouhodobé působení  (83% pacientů se cítí významně lépe po 1 roce od aplikace)
Jakou úlohu má synoviální tekutina
Synoviální tekutinu nacházíme v kloubním prostoru, kde chrání chrupavky a kosti. Hyaluronová kyselina je její nejdůležitější součástí a působí zejména jako:
Kloubní mazivo: při pomalých pohybech (chůze, otáčení, ohýbání), je tekutina viskózní a pohybuje se zejména v celém kloubním prostoru, čímž chrání vrstvy chrupavky před vzájemným třením kloubních ploch.
Tlumič nárazů: při rychlých, nárazovitých pohybech (běhy, skoky) vytváří synoviální tekutina elastickou hmotu, která tlumí tvrdé dopady jako tlumič nárazů.
Artróza
Artróza, jinak taky osteoartróza, je chronické bolestivé onemocnění, které postihuje stále větší část populace. Jsou při ní poškozovány chrupavka i kost. Může se rozvinout v jakémkoliv kloubu, nejčastěji ovšem postihuje klouby zatěžované tělesnou váhou, především kolenní a kyčelní klouby. Jejím základním projevem je bolest a ztuhlost kloubů doprovázená různým stupněm omezení pohybu kloubu. Na vzniku osteoartrózy se významnou měrou podílí životní styl, bohatá a tučná strava, nedostatek kvalitního pohybu, nebo naopak nadměrná či jednostranná fyzická zátěž. S přibývajícím věkem výrazně roste i riziko jejího vzniku, ve věkové skupině nad 70 let jí trpí v různém stupni dokonce až 70 % populace.
zdravý kolenní kloub kolenní kloub postižený artrózou

Terapie Orthokin je známá, patentovaná, inovativní léčba osteoartrózy a spinálních onemocnění. Jedná se o autologní biologickou metodu léčby, kdy se do postiženého kloubu aplikuje sérum, připravené ze žilní krve pacienta. Metoda je používaná od roku 1998 v Německu a postupně se rozšířila do dalších zemí EU.
Jak se Orthokin aplikuje
Žilní krev pacienta se odebírá do EOT zkumavek, dodávaných autorskou firmou, ve kterých se po dobu 6-9 hodin inkubuje při teplotě 37,0 stupňů (teplota lidského těla). Následnou centrifugací se získává cílové sérum pro aplikaci. Toto sérum v průběhu přípravy získává vysoké hladiny protizánětlivých a růstových regeneračních faktorů.
Průměrné hladiny základního protizánětlivého faktoru, kterým je receptorový antagonista interleukinu 1 (interleukin 1 je základným zánětlivým mediátorem, mimo jiné i kloubní artritidy provázející proces degenerace chrupavky) v aplikovaném séru dosahují až 140 ti násobek běžné sérové hladiny. Současně jsou zde prokazatelně zvýšené hladiny minimálně 4 růstových faktorů, které na místě podání zůstávají a působí po dobu až 6 ti měsíců.
Artróza
Léčba artritidy, tedy zánětu kloubu, je nedílnou součástí léčby kloubní artrózy. Základní indikací pro použití metody je artróza I-III stupně. Bílkovina interleukin-1 (IL-1) hraje při vzniku artrózy důležitou úlohu. Pacientům s artrózou se tvoří velmi IL-1, který poškozuje chrupavku.
Interleukin-1 (červené kuličky) poškozuje buňky chrupavky.
Orthokin® rozmnožuje přirozené ochranné proteiny. Na přirozené ošetření kloubů při artróze je proto vhodný biologický protihráč interleukinu-1: antagonista receptoru interleukinu 1 (IL-1Ra). IL-1Ra potlačuje zánět a zmirňuje bolest.  Léčba s Orthokin®-em využívá tento poznatek: IL-1Ra přítomný ve Vaší krvi se rozmnoží a připraví na použití. Zjednodušeně: rozmnoží se ochranný protein IL-1Ra a potlačí destruktivní protein IL-1.
Antagonista IL-1 receptoru (modré kuličky) chrání
buňky chrupavky před agresivním IL-1 (červené kuličky).
Bolest kloubu se zmírní a funkčnost kloubu se zlepší. Proces destrukce chrupavky se zastaví. Roztok přirozených proteinů získaný léčebným systémem Orthokin® se aplikuje přímo do prostoru kloubu.
Orthokin® – systém pro individuálně přirozené imunoproteiny přímo v místě dění.
Bolesti zad a zánětlivé projevy
Bolesti zad ovlivňují kvalitu života. Mohou je vyvolat i nesprávné pohyby nebo nesprávné držení těla. Příčina bolesti spočívá jednak v ischiadických potížích nebo v zápalu nervových kořenů při onemocněních meziobratlových plotének. Roztok přirozených proteinů získaný léčebným systémem Orthokin® se aplikuje přímo do oblasti nervu.
Léčba Orthokin®-em se využívá také u zánětlivých projevů měkkých tkání, kde selhává běžná léčba (epikondylitidy kosti pažní apod.) Vysoký regenerační potenciál s urychlením revaskularizace (obnovení prokrvení) při minimalizaci nadprodukce vaziva se úspěšně využívá jako adjuvans rekonstrukčních výkonů na pohybovém ústrojí (plastika křížových vazů kolenního kloubu, rotátorové manžety ramenního kloubu, poranění Achillovy šlachy).

Jedná se o metodu “autologní regenerativní medicíny”, založenou na využití vlastní bioaktivní plazmy bohaté na trombocyty. S přibývajícími léty dochází k poškození DNA a buněčných struktur. Plazma PRP bohatá na trombocyty, účinkuje jako jedinečný “stavební materiál” při “opravách” organizmu na buněčné úrovni a v kombinaci s kyselinou hyaluronovou se využívá potenciálu přípravku přirozené obnovy prostředí v kloubu. Injekce A-PRP v kombinaci s kyselinou hyaluronovou vede k přirozené regeneraci životního prostředí chrupavčitých buněk. Stačí jedna aplikace za rok. Po ošetření se zvyšuje prokrvení synoviální tkáně, stimulují se přirozené reparační schopnosti organismu.
Přípravek je připraven z vlastních buněk, je minimalizován výskyt nežádoucích účinků. Nejprve je odebráno malé množství krve (běžný odběr krve ze žíly), která je ihned zpracována ve speciální zkumavce, která již obsahuje kyselinu hyaluronovou. S pomocí švýcarské technologie se tak získá až 90 % krevních destiček obsažených v daném vzorku krve. Během cca 10 min je plazma bohatá na trombocyty v kombinaci s kyselinou hyaluronovou připravena k aplikaci. Aplikace se provádí stejným způsobem jako obstřik kloubu.
Jednou z mála možností jak zastavit nebo alespoň zpomalit rozvoj degenerativního onemocnění kloubu je aktivace zbývajících chrupavčitých buněk a obnova přirozeného prostředí kloubu. V ortopedii stimulace chrupavčitých buněk pomocí PRP s kyselinou hyaluronovou je vhodná u všech stupňů artrózy, včetně chondropatie, vhodné je i použití k dohojení pooperačních stavů. Další využití je pro bolestivá ramena, úponové bolesti a záněty šlach.